Social media marketing is heel belangrijk voor bedrijven om verschillende redenen:
-
1. Meer naamsbekendheid:
- Op social media kan je je merk laten zien aan een groot publiek, waardoor meer mensen het kennen. Door regelmatig actief te zijn op social media, onthouden mensen het merk beter en komen ze bij jou voor datgene je hen aanbiedt.
-
2. Gerichte reclame:
- Je kan je met je bedrijf, met jouw diensten en/of producten op social media specifieke groepen mensen bereiken met advertenties. Dit zorgt ervoor dat de marketingboodschappen de juiste mensen bereiken. We definiëren en sturen continu jouw doelpubliek om meer resultaten te behalen met een zo laag mogelijk advertentiebudget.
-
3. Communicatie en betrokkenheid met je klanten:
- Social media geeft je de kans om direct met je doelpubliek te praten, dit bouwt een gemeenschap rond je merk.
- Social media geeft je eveneens informatie over wat je klanten leuk vinden en wat ze denken. Het analyseren van deze informatie helpt je je publiek beter te begrijpen, zodat je beter en meer kunt verkopen.
-
4. Genereren van Leads:
-
- Social media marketing helpt je om potentiële klanten te vinden via advertenties en formulieren. Door potentiële klanten stap voor stap door het koopproces te leiden, kan je van social media-leads echte klanten maken.
-
5. Meer Websitesverkeer:
- Social media stuurt veel mensen naar je bedrijfswebsite door links te delen, meer bezoekers op de website kunnen ook helpen om hoger in zoekmachineresultaten te komen. Hoe hoger je scoort in de zoekmachines, hoe sneller je gevonden wordt, hoe betrouwbaarder je overkomt en meer zal verkopen.
-
6. Kosteneffectieve marketing:
- Adverteren op social media is goedkoper dan traditionele reclame, zoals tijdschriften, affiches, flyers, TV, radio, … Zelfs met een beperkt budget kan je meedoen en meespelen met de grote spelers. Je benadert duizenden en honderd-duizenden mensen online en dit 24/7 gedurende maanden aan een stuk door.
-
Samengevat is social media marketing een krachtige manier voor bedrijven om bekendheid op te bouwen, in contact te komen met hun doelpubliek en hun doelen te bereiken in de digitale wereld.